lovetohateme -

Peking dag 4!

Hej hej hej jag vet jag vet jag glömde blogga igår men jag får väl göra det idag istället :) 
Igår vakna vi rätt så tidigt för att vi hade en chafför som skulle hämta oss vid 8. Så vi åt frukost och gjorde oss klara för "the Great Wall of china". Det tog cirka 2 timmar att köra ditt. 
Det var en mycket större utmaning än vad jag trodde det skulle vara. Mina ben var helt slut efter att bara ta sig upp till muren. Vi gick eller ja mer klättrade i cirka 3 timmar och det var riktigt kämpigt. Det var upp och ner, ner och upp hela tiden. Jobbigt men utsikten var helt fantastiskt! Det var som att det var på låtsas som om de bara hade klistrat på en bild! Helt underbart helt enkelt! Verkligen något jag kommer minnas resten av mitt liv och verkligen en av de sakerna som har varit bäst med Kina resan. 
Efter vandringen köpte vi vars en välförtjänt glas och stretchade de stackets benen xD 
Sedan två timmar tillbaka till Peking och jag var kissnödig i typ en och en halv av dem. Det var hemskt! Men det var en skön lättnad att få komma tillbaka till hotellet. 
Där låg vi och vilade ett tag och sedan tog vi oss till en dumping resturang som var helt okej. Börjar tröttna på dumplings tror jag :p haha! Jag har nog käkat för många för att jag sakna dem så mycket innan. Sedan fortsatte vi gå en runda medans Alex gick tillbaka till hotellet. Men efter att jag smakat på en inte så god kaka så gick jag också tillbaka. Första gången jag gick själv i Peking och det var rätt så coolt. 
Jag och Alex kolla på film och sedan skypa jag med Andis, mysigt! Och sov. 

Nu ska vi snart till något som heter "sommarpalatset", hörs sen eller i morgon xD 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback