lovetohateme -

Till dig Dotti <3

Hej, Detta inlägg ska jag endast göra för min söta Sarah, min dotti vill att jag ska göra det. Lovade göra det för cirka en vecka sen men men.. mitt minne är som en ko. Eller något i den stilen. 
Aja, St ives är underbart. En söt och väldigt vacker liten stad. Det finns inte så mycket att göra och när man väl gör något speciellt så får alla reda på det. Det är så liten denna staden är men jag gillar det i alla fall. 
Alla människorna är också väldigt pratglada vilket jag också gillar :) 
Vad har jag nu gjort de senaste månaderna då? 
ööh.. Jobbat på The tide house, vilket är ett litet lyxhotell precis vid hamnen. De är dessutom också insperat av svensk design vilket är lite häftigt tycker jag. Väldigt väldigt fint hotell, och rätt så dyrt. Där jobbar jag 4-6 dagar i veckan dock bara 5 timmar om dagen så man ska inte klaga i alla fall. 
Om jag inte jobbar slöööar jag med en bok, eller ett ritblock i handen, umgås med folk på backpackers eller umgås med pojkvännen :) 
På onsdag kvällar går jag oftast på live drawing som är kroki, detta är svårt som tusan men också väldigt roligt och intressant så jag gillar det verkligen. Jag lär mig nya saker varje dag! :) 
På fredagar finns det ett så kallat rollerdisco. Detta är då ett disco där folk klär upp sig i 80-90tals kläder och sätter på sig rullskisko och kör runder. Det är sjukt roligt :)) Dessutom dricker man en massa slash ice med någon fin drink i :) 
Dock denna fredagen - i morgon så kommer det istället bli fest på The balcony som är en av de "stora" barerna i st ives. Det är HALLOWEEEN FEEEST :D Jag ska klä ut mig till WOLF! Taggar sönder på detta. Det som också är lite coolt med det är att systern min har gjort alla dekorationer och det riktigt coola dekorationer :) SÅ jag tror detta kommer bli awesome! ^^ 
Idag är det dock riktiga halloween men jag håller mig hemma och taggar i morgon istället. 
För cirka en vecka sen var Mathilda här - Annas vän och det var roligt :) blir ju att man gör mer saker då. Saker man inte tänker på att göra när man bor här. 
Har också varit i Penzance några gånger - det är då en lite större stad cirka 30 minuter här ifrån och där kan man göra normal shopping och lite så ;) Lite lättare. Är också en mysig stad men jag gillar st ives bätter, helt klart!
Okej jag tycker det är ett rätt så bra sammandrag men om jag kommer på mer så berättar jag :) Och lovar att skriva oftare (a) Jag bara tänker inte på det när jag är här och gör en massa annat :) 
puuuuussss <3
Till min älskade Sarah, dotti och älskade kompis <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback