lovetohateme -

Kampala är vackert

Då har man klarat denna dagen också snart :)) Det är helt fantastiskt att vara här med alla underbara människor man ser och allt man får uppleva. Idag åt jag pankakor till frukost och det var lika gott idag. Sedan vid halv 11 åkte vi till barnhemet i kampala och träffade massa söööta ungar! :D Först fick vi träffa såna småå söta saker som var från 0-2? - och då ville man bara adoptera dem (a) Volentär arbete, JA TACK! Sedan träffade vi dem barnen som var lite äldre som var 2-4. För dem hade bara barn från 0-4 år. Sedan fick dem bo på ett annat ställe om dem inte hade blivit adopterade efter det :) Jag hade gärna tagit med mig en liten sötnos med mig hem. Efter de så åkte vi till Kampalas Museum som handlade om hur dem har det här i ugnada och hur landet har utvecklat sig, det var intressant men lite väl mycket fakta ibland xD
Efter detta var vi vrål hungriga och som tur var det dax för mat, vi åt Indiskt :D MUMMS! Det var riktigt, riktigt gott :D Sedan åkte vi till sjukhuset för att Lousie, Filip och Erik skulle intervjua där och några följde med men jag och några satte oss utanför och vilade istället. Vi bestämde oss för att spela kort, jag, sarah, Hugo och Walter spelade, jag förlorade stort :(
Nu är vi tillbaka på backpacker och tar det bara lungt vid datorn och så :)
Hoppas ni också har det bra i kylan eller i värmen ;)

Kommentarer
Postat av: dotti<3

du glömde nämna JUMBO ju ;) hahahahahhaahha
Tack för en underbar resa mammi<3
hade aldrig klarat mig utan dig!!

LÖÖÖÖÖÖÖÖV YOU <3

2013-02-15 @ 14:57:11
URL: http://sjwee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback