lovetohateme -

Shanghai dag 1 och 2

Då var man i Kina. Sjukaste asså. 
Kom till Shanghai igår på förmiddagen och var redan helt slut då men ändå ville man ju se lite :) så vi tog oss en promenad mesans pappa vilade sig. Vi kollade på en massa shopping :) massa fejkade märkeskläder som var sjukt billiga vilket var fett Nice. Dock var det mycket folk och väldigt mycket människor som prata väldigt högt och man fattar ju ingenting plus att man ska försöka pruta. Men det fixade mest Alex lite lättare så. Hehe :) så det blev lite shopping där. Sedan åt vi på en mysig resturang, massa olika som man själv fick koka och äta. det var jätte gott och jag fick mina älskade dumplings. Jippi! 
Efter de gick vi runder och kolla på dem stora gatorna med mer shopping och jag kollade mest på alla kineser och deras stil på kläder. 
På kvällen var vi helt döda och somnade väldigt tidigt och det behövdes efter att inte ha sovit något dagen innan på flyget. 

Idag vaknade vi tidigt och åt frukost eller ja det var typ lunch för det är ju inte mackor precis. Men de var helt okej det med. Kul med annorlunda liksom. 
Sedan gick jag mamma Anna och Alex ut. Pappa stanna hemma för han mår fortfarande inte så bra :/ 
Vi gick först till ett tempel som ligger precis previd vårt hotel, och tände rökelser för gudarna eller förfäderna eller nått xD och vi kollade på Buddha och en massa andra gudar som fanns där. Det var väldigt häftigt att se tycker jag :) sedan gick vi runder lite till :) åkte tunnelbana för första gången i Kina och det var väldigt mycket kineser xD haha men ja det var helt enkelt folk. 
Vi åkte till typ en supermarket fast på en tunnelbana, det var konstigt. Har nog aldrig sätt så mycket mat, shopping och resturanger på samma ställe någon gång. Men det var coolt. Shoppa lite där också och vi åt lunch. Det var gott. Jag åt bläckfisk, mumms! Sedan testade mamma en kaka som smaka lök och jag testa någon pomes sak fast på pinne. Det var gott men väldigt speciellt. 
Sedan gick vi till en liten stad i själva Shanghai då. Där det har varit en lite gammal bit av staden som dem hade gjort om till en massa små butiker. Det var riktigt häftigt att se. Det var allt från mat, väskor, godisfabriker till kläder och små café. Det fanns ett café som bara hade en massa toalett saker! Coolt asså! Där blev det också en del shopping :) 
Nu har vi precis kommit till hotellet och har en väl förkänt paus för fötterna och axlarna :) galet galet! Kanske också ska berätta att Facebook inte fungerar i Kina så därför skriver jag inget där. Så om man vill ha tag på mig så får man skriva på något annat ställe helt enkelt :) 
Berättar mer snart :)
Kram banan! 
Utsikt från hotellet :) 

Tempelet vi var på :)
(Alex tyckte jag skulle se ut mer som en kines) 

Gamla staden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback