lovetohateme -

Dag 3 i Peking

Okej jag börjar med gårdagen. Den sluta med att vi åt Peking anka på en resturang, det var väldig gott. Smaka lite sött :) man fick den sivad och så la man den i rullar med lök och gurka i plus en speciell sås :) 

Idag vakna vi lite senare än vanligt och det var jävligt skönt. Sedan åkte vi iväg till art destrict - 798 hete det. 
Där åt vi frukost. Jag åt en maka plus salad som man fick till och så nypressad apelsinjuice :) det var mycket gott och jag blev väldig mätt. Sedan gick vi runder på art destrict som då är en massa gamla fabriker som man har gjort om till gallerier och små krimskrams affärer. Blev lite shopping där med :) 
När vi hade gått runder där i cirka 5 timmar så kände vi oss rätt så klara. Mycket vackert att titta på men man blev rätt så trött xD vi åkte tillbaka till hotellet och vilade lite - det var väldigt behövligt! Efter en timme var det dags att gå igen, för att äta middag på en hotpot resturang. Det menas med att man köper kött, nudlar och grönsaker och så steker man dem själv, och denna resturangen har utsätts till en av dem bästa. Om det är kö till resturangen får man dessutom manikyr, skoputsig, hårklipping och tilltugg. Helt galet men väldigt kul :) dock behövde vi inte vänta och det var bra för hungrig det var jag. 
Vi åt en massa mat och allt var jätte gott! Dessutom fick man ta en massa frukt. Så efter mycket mat var vi väldigt mätta och belåtna! 
Påväg hem från resturangen så var det ett stort tog och där var det liv i luckan. Det var arobics som mamma prova på ;) breakdance och så vals! Mitt ute på torget och så hade dem med sig egen musik. Väldig roligt att titta på :) 
Nu sitter jag på hotellet och är lika trött som alltid efter dessa dagar :) 
Nu ska jag sova för det behövs inför i morgon :) 
Kram banan :) 

En av alla konsverk på art destrict! 
Mamma dansar tillsammans med de andra kineserna xD 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback