lovetohateme -

Peking dag 7 - sista dagen

Tja! Idag gick vi upp lite senare och åt frukost på hotellet sedan vilade vi lite till vilket behövdes :) sedan tog vi tunnelbanan till den olympiska staden. Det var rätt så häftigt att se den, både den stora stadion och sen där man hade simmtävlingar som nu mera är det ett vattenland. Det var fint och väldigt varmt :) när vi hade varit där ett tag tog vi tunnelbanan igen till kotongerna vilket är små hus som det bor fattiga människor i. Dem är jätte små och det var rätt så hemskt att se, dock intressant att se kontrasterna jämfört med de andra stora höghusen. 
Det var en stor gata med en massa affärer och caffen där alla turister gick och sen om man inte gick där fick man se det verkliga om man kan säga så. Vi gick på båda. Sedan åt vi lunch på en mysig resturang där man satt ute en trappa upp. Varmt skönt :) jag åt en salad, Anna åt fruktsallad och de andra åt stora mackor :) 
Sedan gick på den stora gatan och kollar i de små butikerna. Jag köpte lite saker :) så klart! Svårt att låta bli när det är så billigt! 
Sedan drog vi till hotellet och vilade igen. Somnade nästan. Där efter tog vi oss till en resturang och åt lite mat, mummsigt också! När vi hade varit där så tog vi oss tillbaka till hotellet och tog oss en drink :) jag drack en mohito, inte så god xD hade förväntat mig lite för mycket men pappa hjälpte mig att dricka upp den. Nu sitter jag i sägen och ska snart sova. 
I morgon bär det av hemåt! Mot Helsingborg och vidare :)) 
Jag och lite av den olympiska stadion :)

Ett annat av de andra coola husen det fanns att titta på :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback