lovetohateme -

Peking dag 5

Hemma på hotellet igen. Idag var vi på sommarpalatset och det var jätte vackert, både utsikten och själva byggnaderna. Det var sommarstugan för kejsaren och hans kejsarinnor. Jag hade lätt kunnat tänka mig att bo där på sommaren. Dessutom hade dem en stor båt av marmor, dock kunde den inte flyta längre. De hade byggt den för att kejsarinnan gillade bättre att åka till Peking med båt. Helt sjukt. 
När vi hade varit där och kollat så åkte vi tillbaka mot hotellet och precis innan så ligger det en liten resturang och dör åt vi lunch. Det var gott. 
Sedan gick vi tillbaka till hotellet och vilade oss några timmar. Jag tog en dusch och somnade direkt. Efter några timmar så kom en bil och hämtade oss som skulle köra oss till en akrobatikshie och jag var väldigt exalterad. Men när vi kom ditt visade det sig att hotellet inte hade beställt biljetter... Så vi åkte hem igen lite besvikna. Så vi får se den i morgon istället. 
Vi åkte istället till den största shopping gatan och kollade på en matmarknad. Den var helt sjuk.. Jag skulle egentligen smaka skorpinjoner men dem levde på spetten så jag kunde inte när jag såg dem. Usch usch! 
Efter de inte så hungrig men ändå tog vi oss till samma resurang vi hade haft lunch på och åt där :) lika gott som förra gången. Dock smakade jag på mini räkor som var friterade och dem smaka katt mat xD 
Nu ska jag sova innan jag somnar utanför hotel rummet! I morgon blir det shopping :D 
Jag och utsikten! 
Mer utsikt :) 
Skorpinjoner på spätt..... 


Annat äckel!! :s 
Små kycklingar med huvuden kvar på spett.. Usch! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback