lovetohateme -

Ankomsten till St Ives!

Ja då är man i england :) Känns väldigt annorlunda och väldigt underligt men det är på samma gång väldigt roligt att vara här. VI landade i stansted och hyrde en bil där och började vår LÅÅÅÅNGA resa till St Ives. I och med att det redan var eftermiddag när vi kom så körde vi inte så långt och övernattade istället :) Vi åt på en jätte mysig bar och det var jätte nice! 
Nästa dag fortsatte vår resa och jag tog mig en åksjuketablett så ja det mesta jag såg var insidan av mina ögonlock , haha. Men det var också tur för det var välidigt kringliga vägar. Vid 17 kom vi fram till st ives och jag blev förvånad av hur stort det är :P Okej det är inte stort men det är större än vad jag hade tänkt mig om man kan säga så :) 

 Vi gick runder lite och jag fick se vad jag skulle sova hos min syster och lite så :) Såg hur stället såg ut och sedan åt vi på the balcony som är ett av ställena min syster jobbar på. Det var mycket god mat! Detta stället hade jag verkligen kunnat tänka mig att jobba på, nu ska jag bara söka också. Men det ska jag ta tag i idag. 
 
Igår åkte vi på festival i pencaz (tror jag det stavas) för dem hade deras midsommar, som varar i 10 dagar så vi var där den näst sista och det fanns en jätte söt parad där också med massor av småbarn från olika skolor :) 
Vi hittade också ett matställe som var vädigt festevaligt och det blev nuddlar för min del, väldigt skumma var dem :P haha!
När vi kom tillbaka till st ives så stack jag och syrran och vilade oss lite. Sedan stack vi till mamma och pappas lägenhet och åt mat där :) jag tycker det var mycket gott :D Vegetrariskt för min skull, GULLIGT !
Vi satt kvar där rätt så länge och pratade om en massa intressanta saker (: Men jag och anna bestämde oss vid halv ett att vi skulle kolla runder lite om det var folk ute - för det var lördag :) Vilket det också var :D Vi tog en drick och pratade med lite folk  (: Det är inte det lättaste att förstå en full engelskman xD men jag försökte så gott jag kunde, och efter några ursäkter förstod jag rätt så bra :) 

Idag sitter jag bara här på the balcony och pratar med vänner medans syrran jobbar och mamma och pappa vandrar runder, vilket jag faktiskt inte orkade göra XD haha! Jag vet, jag vet. Jag är slö (a) 
 
Nästa gång ska jag försöka ladda upp lite bilder - lovar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback