lovetohateme -

Kärlekens historia - som en bibel för mig.

Läs och njut av citaten
 
"Det mjuka vita håret svävar lätt omkring din skalle som en maskrosboll man blåst lite på. Många gånger har jag haft lust att blåsa på ditt huvud, Bruno, och önska mig något. Det är bara en sista smula god tro som hindrar mig."
 
"På en tågresa hade hon mött en fotograf som nästan var blind. "När han lyfte upp kameran och såg genom sökaren frågade mor vad han såg. "Samma sak som jag alltid ser", sa han. "Vad är det då?" "Någonting suddigt", sa han. "Men varför gör ni det då?" frågade hon. "För att jag ska veta vad jag har tittat på", sa han, "om mina ögon någonsin blir friska igen."
 
"Det krävdes sju språk för att tillverka mig; det hade varit trevligt om jag iallafall hade kunnat prata ett. Men det kunde jag inte, så han böjde sig fram och kysste mig."
 


Läs den.. snälla. Jag. ber. er. Ni förstår inte vad ni missar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback