lovetohateme -

Hemma igen :'(

Heej bloggen!

Nu är jag hemma från Gambia igen. Det var en underbar resa kommer minnas den resten av mitt liv. Snacka om att lära sig mycket på en vecka. Vi var på ett sjukhus, ett barnhem, en skola, en marknad, i byn. På sjukhuset så hälsade vi på gravida kvinnor och en massa söta ungar. Dem hamnade där när dem hade fött, så gulligt.

När vi var på barnhemmet så såg vi också en massa söta barn men dem var på en hela tiden och gillade att hålla handen gjorde dem med. Dem fick kläder, leksaker och en studsmatta av oss och dem verkade gilla det. Men dem var väldigt ha galna tyckte jag för dem drog i alla saker. Det blir väll så om man är för fattig, man blir ha galen.

När vi var på skolan så träffade vi våra brevvänner som vi åt med och kollade på en föreställning som dem hade i deras Aula. Det var nice nice mycket dans och sång. Såligt nog kommer jag inte att träffa dem på väldigt länge nu :(

Vi gav skolan också nya stolar, bord och bindor till tjejerna

Men det var inte sista gången jag såg dem, det hoppas jag inte i alla fall!

Marknaden som vi var på var inte så mycket precis för vi var inte där så länge. Jag handlade ett armband det var typ det jag köpte. Sedan fick jag presenter av mina brevvänner med och det var en klänning, en tröja med en tjol till, ett armband och två halsband plus ett foto på en av dem. Mina brevvänner heter Kaddi och Fatomatta.

Sedan var vi i byn och delade ut kläder och bindor. Det var också rätt jobbigt för dem var också mycket ha galna av sig. Men det var skönt i alla fall för man känner att man gör skillnad i deras liv. Jag hoppas att jag kan ändra mer än det men det var lite i alla fall. Men jag får berätta mer och det kommer bilder.

Puss puss ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback